מתכוני סלטים

סלט של ירושלמים

סלט קצוץ עם גרגירי חומוס, לימון כבוש, ביצה וקצת שמנת חמוצה - עושהסלט
הסלט הזה הוא ארוחה, והוא יכול להתאים לכל ארוחה ביום אבל לי הוא הכי עובד בבוקר שישי או שבת, לארוחת בוקר ארוכה ונינוחה – ארוחה שמתפנקים עליה.
ויש בו הכול, יש בו חלבון, ופחמימה והרבה רעננות וירקות קצוצים.
קראתי לו סלט של ירושלמים בגלל השילובים. בגלל שערבבתי את הקצוץ הזה עם לא מעט טעמים ומרכיבים שמזכירים לי את העיר הנהדרת והמתוסבכת בעולם – העיר שבה גדלתי, זו שבזכות האבנים, הריחות והטעמים שלה אני מי שאני.
אז חוץ מקצוץ דק ונהדר יש בו גם גרגירי חומוס, לימון כבוש, שמנת חמוצה ופרוסה צרובה של לחם כהה פרוס עבה.
הוא לא יעלה לכם מאאאתים שקל וגם אין בו במבליק אבל יש בו פשטות- מפוארת, ערבוביה בלתי אפשרית שחיה יחדיו ועוצמת טעמים בדיוק כמו בירושלים.

 

 

אז מה קונים?
300 גרם גרגירי חומוס
3 מלפפונים
2 עגבניות
10 גבעולי פטרוזילה
15  גבעולי עירית
2 פרוסות לימון כבוש

 

לרוטב:
1/4 כוס שמן זית
מיץ מחצי לימון
1 כף חומץ
1/4  כפית מלח גס
1/4 כפית פלפל שחור גרוס
 
להגשה:
1-2 ביצים
גביע שמנת חמוצה
לחם כהה דחוס וטוב

 

 

מפשילים שרוולים
משרים את החומוס בקערה גדולה עם הרבה מים, רצוי להשרות למשך לילה או לכל הפחות לכ 4 שעות. מסננים את מי ההשריה, מעבירים לסיר ממלאים במים ומביאים לרתיחה.
ברגע שהמים רותחים מנמיכים מעט את הלהבה ומבשלים כ25 דקות. מקפים במידת הצורך (מסירים את הקצף שנוצר). החומס מוכן כאשר הוא רך אך לא מתפרק, מסננים ומניחים בצד עד להרכבת הסלט.
את המלפפונים קוצצים לקוביות קטנטנות ללא ליבתם הגרעינית: חותכים את 4 דפנות המלפפון לאורך – באופן כזה שכל דופן מכילה את בשר המלפפון אבל ללא החלק הגרעיני, פורסים לרצועות דקות ואז לקוביות. מעבירים לקערת ערבוב.
חוצים את העגבניה ומרוקנים אותה מנוזלים וגרעינים. חותכים לרצועות דקות ואז לקוביות קטנטנות, מוסיפים לקערה.
מפרידים את עלי הפטרוזילה מן הגבעולים וקוצצים גס.
קוצצים דק את העירית ומוסיפים לקערה.
את הלימון הכבוש חותכים לקוביות קטנטנות ומוסיפים לקערה, במידה ואין ברשותכם לימון כבוש גם כף ממרח לימונים כבושים תעבוד מצוין.
מוסיפים את גרגירי החומוס ואת כל חומרי הרוטב, מערבבים ומגישים מיד.
איך הופכים את הסלט הזה לארוחת הבוקר המושלמת?
מבשלים ביצים קשות ע”פ מידת העשיה האהובה עליכם:ממלאים מים בסיר קטן מביאים לרתיחה ורק אז מכניסים את הביצים לסיר: 7 דקות יספיקו לביצה רכה עם חלמון יחסית נוזלי, 9 דקות בישול יספיקו לביצה קשה עם חלמון צהוב ורך יחסית ו13 דקות יבשלו את החלמון לכדי מוצקות מלאה.
קולים קלות לחם כהה, דחוס כזה שפרוס עבה במיוחד: בשביל דוגמת פסים יפה יפה אני מחמם מחבת פסים וקולה עליה את הלחם. הלחם צריך להישאר רך במרכזו.
מניחים את פרוסת הלחם הקלוי על צלחת, עורמים לצידה את הסלט, מוסיפים כף נדיבה של שמנת חמוצה וקצת משמן הלימון הכבוש, חותכים את הביצה ל4-6 פלחים ומגישים למי שאוהבים.
ומה אם אין לי?
עירית – בצל ירוק 
פטרוזילה – כוסברה זה ממש אחלה.
שמנת חמוצה – גם טחינה תעבוד מצוין

 

עם מה זה הולך?
ארוחת בוקר מפנקת בצלחת אחת עם מישהו שאוהבים במיוחד

 

בתאבון
 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *